Decom jaslenog uzrasta
Odvija se prema Opštim Osnovama programa nege i vaspitanja dece uzrasta od deset meseci do tri godine, gde se ističe da se ”vaspitanje i nega dece vrši stvaranjem povoljne vaspitne sredine u kojoj će dete sticati iskustva po sopstvenom programu, otkrivajući sebe i svoju okolinu, u kojoj će biti aktivno u skladu sa svojim potrebama i mogućnostima”.



U radu sa decom jaslenog uzrasta polazi se od principa jedinstva nege i vaspitanja. Proces nege i vaspitanja prilagođava se svakom detetu, njegovim potrebama i mogućnostima. Nega podrazumeva i preventivnu zdavstvenu zaštitu, kojom se čuva zdravlje naše dece u kolektivu.
Igra ima centralno mesto u radu sa decom kao vodeća aktivnost kroz koju deca rastu, razvijaju se i uče. Ciljevi vaspitanja i nege dece razvrstani su prema aspektima razvoja uz korišćenje Razvojne mape

Ciljevi fizičko – senzornog razvoja su:
Održavanje i unapređivanje fizičkog zdravlja dece
Obezbeđivanje povoljnih uticaja na opšti razvoj organizma
Stvaranje uslova za razvoj kretanja, pravilno držanje tela i ovladavanje motorikom
Usavršavanje funkcija čula
Razvijanje navika u sferi zadovoljavanja higijenskih i fizioloških potreba


Ciljevi socijalno – emocionalnog razvoja su:
Očuvanje spontanosti i iskrenosti deteta u kontaktu sa okolinom
Negovanje otvorenosti za doživljaje
Pružanje pomoći u sticanju samostalnosti
Podsticanje u stvaranju slike o sebi i sticanju poverenja u svoje sposobnosti
Usvajanje osnovnih moralnih vrednosti (dobro – loše) i normi ponašanja
Razvijanje sposobnosti učestvovanja u zajedničkim aktivnostima sa odraslima i vršnjacima
Kultivisanje emocionalnog izražavanja

Ciljevi intelektualnog razvoja su:
Podsticanje i negovanje prirodne radoznalosti
Podsticanje razvoja mašte i negovanje osetljivosti za utiske
Podsticanje razvoja senzomotorne inteligencije kroz rešavanjeproblema
Podržavanje spontane verbalne i neverbalne komunikacije
Podsticanje razvoja govora i bogaćenje komunikacije kao sredstva za sticanje iskustava i znanja
Podsticanje razvoja senzomotornih i perceptivnih sposobnostistvaranjem uslova za sticanje znanja i iskustava kroz praktičneaktivnosti
