Decom jaslenog uzrasta
Program rada sa decom jaslenog uzrasra podrazumeva jedinstvo nege I zdravstvene brige sa njihovim vapitanjem.
Uzimajući u obzir razvojne uzrasne specifičnosti kao I individualne potrebe svakog deteta cilj našeg programa rada je da podstiče I unapređuje sve aspekte spontanog dečijeg razvoja, njegovu prirodnu radoznalost I maštovitost koja će mu pomoći da upozna sebe I svet koji ga okružuje.
Kroz stvaranje povoljne I podsticajne sredine prateći njihova interesovanja, rad sa decom podrazumeva aktivnosti I igre za rani razvoj sa sadržajima koji podstiču razvoj govora, intelektualni razvoj, razvoj socijalnih veština I dobrih emocionalnih odnosa. Pojedinim aktivnostima bogate se I senzo- preceptivna iskustva dece, podstiče usavršavanje motoričlih I grafomotoričkih veština I razvija ljubav prema muzici I plesu.
Posebna pažnja posvećuje se podsticanju dečije inicijative za osamostaljivanjem I pružanju podrške u sticanju samostalnosti jer to u velikoj meri doprinosi razvoju njihovog samopouzdanja. Realizacija ovih aktivnosti doprineće razvoju svih potencijala koja deca poseduju a Istovremeno će se ona u našem vrtiću osećati zadovoljno , podržano, voljeno I sigurno.
Ciljevi fizičko – senzornog razvoja su:
Održavanje i unapređivanje fizičkog zdravlja dece
Obezbeđivanje povoljnih uticaja na opšti razvoj organizma
Stvaranje uslova za razvoj kretanja, pravilno držanje tela i ovladavanje motorikom
Usavršavanje funkcija čula
Razvijanje navika u sferi zadovoljavanja higijenskih i fizioloških potreba
Ciljevi socijalno – emocionalnog razvoja su:
Očuvanje spontanosti i iskrenosti deteta u kontaktu sa okolinom
Negovanje otvorenosti za doživljaje
Pružanje pomoći u sticanju samostalnosti
Podsticanje u stvaranju slike o sebi i sticanju poverenja u svoje sposobnosti
Usvajanje osnovnih moralnih vrednosti (dobro – loše) i normi ponašanja
Razvijanje sposobnosti učestvovanja u zajedničkim aktivnostima sa odraslima i vršnjacima
Kultivisanje emocionalnog izražavanja
Ciljevi intelektualnog razvoja su:
Podsticanje i negovanje prirodne radoznalosti
Podsticanje razvoja mašte i negovanje osetljivosti za utiske
Podsticanje razvoja senzomotorne inteligencije kroz rešavanjeproblema
Podržavanje spontane verbalne i neverbalne komunikacije
Podsticanje razvoja govora i bogaćenje komunikacije kao sredstva za sticanje iskustava i znanja
Podsticanje razvoja senzomotornih i perceptivnih sposobnostistvaranjem uslova za sticanje znanja i iskustava kroz praktičneaktivnosti